http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

lördag 9 januari 2010

Påväg mot Göteborg, Jantelagen och Starrin

Igår blev ju Björn Starrin nominerad till en Guldbagge. Läste i husorganet att "Yngve" tyckte att han var en nolla. OK man kan ju tycka vad man vill men om en jury av filmfolk nominerat en person till en bagge får man väl anta att dom har mer kompetens än Yngve? Varför inte glädjas med dom som har möjlighet att få ett sånt pris? Jag tycker det skulle vara skit häftigt om jag blev nominerad till en bagge, även om det måste anses som omöjligt eftersom jag ännu inte gjort debut på filmduken!
Heja Björte! Du är värd din Bagge, om du nu får nån!
Det är lite kallt idag. Har du hört det förut? -23 grader. Hundarna vill bara vara korta stunder i hundgården och den uppfattningen delar jag. Man ska inte behöva vara ute mer än nödvändigt!
Svärmors vatten har frusit igen. Fy fan va jobbigt. På måndag ringer jag till "Darling" (rörmokaren, se tidigare blogginlägg).
Huskorset packar för Göteborgsresan och har nu två gånger uppmanat mig att göra detsamma, alltså packa. Min kropp har helt enkelt inte lyssnat till detta, den vill röra sig så lite som möjligt. Den försöker övertala mig att krypa ner i sängen igen till värmen. Inte en dum ide faktiskt men Huskorset har ju andra planer och i jämförelse med Huskorset har min kropp ingen talan...
Hundutställning är en upplevelse. Vi har ägnat oss åt detta i runt 20 år nu. Konstigt att man aldrig lär sig. Nåja vi har haft vår beskärda del av framgångar även om man alltid väntar på att framgången ska komma varje gång man ställer ut. På hundutställning är nästan alla vänliga mot varandra men oftast bara till det yttre. Till det inre önskar man sina rivalers obeskrivligt fula hundar åt fanders. Men det säger man inte till hundägaren. En del kan gå hur långt som helst för att vinna med sin hund.
Nu ska jag packa sen ska vi åka till Götet och ställa hundar imorgon, Jag ska uppföra mig som den gentleman jag är.
Vi hörs!
HH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar