http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

söndag 17 januari 2010

Jag har hittat DRÖMHUSET. Självklart med lantligt läge. Sju rum, ett härligt kök med matplats och en vedspis. Två toaletter, dusch och badkar.
Bland det bästa, två underbart vackra fungerande kakelugnar. Inglasad veranda, stor altan, en tomt som heter duga. Jag vill flytta dit. Den innehåller allt jag drömt om. Nästa fördel huset ligger inte i England utan i Värmland. Och det bästa av allt i Karlstad kommun. Till och med närmare till jobbet.
Det tål att tänka på då den nu dyra bensinräkningen skulle kunna bli, i varje fall lite billigare. Fördelarna är många, och jag kan fortfarande jobba kvar på VF,(där jag trivs alldeles utmärkt). Det är ju inte så lätt att få ett nytt jobb i dagens arbetsmarknadsläge.
Räknemaskinen går varm hur skulle vi ha möjlighet att köpa vårt drömhus det krävs en del slantar. En vinst på lördagens lotto á 19 kronor räcker inte långt.
Samtidigt som det är helt fel årstid att sälja vårt hus, då det behövs lite upppiffning utomhus, även inomhus, för att det ska vara redo för försäljning.
Det är något som jag lärt mig av mitt stora intresse av kolla på En plats på landet, inredningstidningar och allt husstittande på nätet. Det ska var tipptopp för att i huvudtaget få dit hugande spekulanter.
Vi ska i varje fall gå på visningen och sen blir väl drömhuset, ja just det en dröm!
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar