http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

måndag 11 januari 2010

Dagen efter

Idag känns det lite som dagen efter. Det var en lyckad dag igår med fina resultat på utställningen. Som en bonus var Eva och Peter med Daffy där också. Jättekul att träffa dom!
Efter frukost i morse var det prommisdags. Svärmors vatten frös ju före helgen så vi fick se till att rörmokaren kom och tinade. När jag var där nere på eftermiddagen verkade det som om dom skulle byta värmekabel igen. Hur vinner man på Lotto? Eller finns det nån som har andra bra inkomstförslag. Jag vågar inte tänka på räkningen.
Nu är i alla fall både vårt vatten och framför allt Svärmors iordning. Jag ger mig den på att det blir värmegrader nu och all snö försvinner och tjälen går ur marken. Sen blir det ingen kall vinter på de närmsta fem åren.
Varför tror jag det? Jo självklart för allt vi lagt ner på vattnet men också för att Svenska Rallyt kommit tillbaka till Värmland. Förr var det alltid så att när Rallyt gick var det de kallaste dagarna på året. Ofta hade det snöat så det var meterhöga drivor nunt rallyvägarna. Men de senaste åren har det lagom till Rallyt töat och regnat med varma vindar svepande över Värmland.
Inte för att jag önskar problem för Rallyt men visst vore det typiskt.
Förresten är vi inte de enda med vattenproblem. Daffys husse Peter berättade att de också fått fruset i vattenledningen, men han skulle inte åtgärda det.
-Det tinar tillvåren, sa han.
-Inte klarar ni väl er utan vatten tills i vår, sa jag.
-Inga problem, sa han, det är i sommarstugan på Orust.
HH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar