http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

måndag 18 januari 2010

Det är tungt att alltid ha rätt...


För en tid sedan skrev jag att det lagom till Svenska Rallyt säkert skulle bli varmt och snö.
När jag hämtade tidningen i morse drog jag med handen över bilrutan och hajade till. Det var som om någon anlagt curlingis på hela bilen. Från himmelen kom ett småkornigt regn som frös och bildade en glasyr på omgivningen. På radion varnade dom för ishalka och uppmanade alla som skulle till jobbet att ta extra lång tid på sig. Huskorset tog extra lång tid på sig, precis som dom uppmanat på radion. Tydligen var det fler som gjort som dom blivit tillsagda för det som mycket väl kunnat bli en morgon med trafikkaos resulterade i bar en olycka, vad jag hörde. Skönt!
Jag har inte haft fel sen 1953 i mars.
Jovisst det är säkert. Det är tungt att alltid ha rätt, men det ger också en viss tillfredsställelse. Det finns däremot människor i min omgivning som inte känner samma tillfredsställelse, Huskorset till exempel, missar aldrig tillfälle att påpeka om något skulle hända som hon upplever, jag vill poängtera upplever, att jag har haft omvänd uppfattning om. Ibland försöker hon med att fråga vad det var jag hade fel om -53, men sådana saker kan man ju inte lägga på minnet.
-Det var väl nåt mindre viktigt, brukar jag svara.
Jag vet att ett sådant svar kan göra den timidaste person upprörd, men frågar man så får man svar...
Nu funderar jag på hur det ska gå med Svenska Rallyt. Idag regn med -4. Väderfolket på TV lovade en fortsatt kylig vecka även om den där iskylan på -20 verkar att ha försvunnit för nu. Hundarna trivs och vill vara ute så fort dom kan och dom njuter verkligen av prommisarna.
Om det nu inte blir värme till Svenska Rallyt, kan man då påstå att jag hade fel i det jag skrev tidigare? Jag får nog ta mig en funderare på det. Fel efter 57 år...
Nåja nån gång ska vara den första, eller så får jag sudda ut detta och tidigare skrivande i ämnet så alla bevis undanröjs.
Från det ena till det andra, som man brukar säga.
Även om jag inte haft fel sen -53 läste jag om en jämngammal kvinna i Eskilstuna som inte har haft rätt på 30 år, men nu fick hon rätt. Det gav 2,4 mille. Då skulle man kunna köpa ett drömhus... Undrar vad som är bäst, att aldrig ha fel eller att ha rätt bara en gång?
Läste också att en ung flicka på McDonalds fått sparken för att hon bloggat om sin arbetsplats och uttryckt vissa mindre positiva omdömen. Där blev det ju fel även om hon hade rätt.
HH (Husets Härskare)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar