http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

onsdag 21 april 2010

Snö och inställda jobb ute.

Idag börjar Huskorset sin arbetsperiod. Det betyder att hudar och jag har dagarna för oss själva.
När klockan ringde 05.15 var det -2 och snö! Ja det började redan igår kväll. Jag hade visserligen hoppats att det skulle smälta bort under dagen men icke så.
Feen är ju på verkstad så det blir inga utflykter idag. Nä det blir att hålla sig hemma.
Idag hade jag därför planerat att gör lite ute. Jag hade tänkt måla huset. Sen skulle jag krattat gården. När det var klart skulle jag fortsatt med att rensa i vedboden. Sedan skulle jag plockat bort allt skräp bakom tvättstugan. Jag hade också tänkt att rensa på gäststugans altan. Huskorset och jag har talat om att ta ner några träd och det får ju anstå nu. Det finns lite ved som skulle sågas och som nu ligger på gården. Tja det kan jag ju heller inte ta tag i, och inte att måla huset en andra gång.
Jag får väl hålla mig inomhus.
HH

1 kommentar: