http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

fredag 9 april 2010

Natten går stilla fjät

Kom just in med hundarna. Gjorde en tidig prommis för jag hade lite annat planerat för dagen. Ja, egentligen planerade jag det när jag var ute och gick med hundarna. På radion lovade dom sol idag så det kändes som om allt blev lite lättare.
Med tanke på gårdagens bilservice (8200:-) så behövs alla input som känns lättare...
Därför tänkte jag att göra ett litet besök hos en av sönerna. Vintern har gått åt hans nyinköpta, fast inte nya, hus. Dom flyttade in i december och sen blev det ännu mer snö och ännu mer snö och ännu... Ja, du vet.
Sen började taket läcka! Det blev ansvarsförhandling och sånt. Nu är i alla fall taket både invändigt och utvändigt under lagning. Därför hade jag tänkt bjuda på lite kaffebröd om han bjuder på kaffe.
Inget blir dock som man planerar. När jag ringde för att bjuda in mig, var han inte hemma!
Nu tar jag kaffe här hemma. Kaffebröd hittade jag i frysen... lussebullar... tja det får duga.
HH

2 kommentarer:

  1. Du får bjuda upp svärmor på lite lussebullar då.

    SvaraRadera
  2. Om farbror hade använt modern teknik och ringt via mobiltelefonnätet (jo, det finns ett sådant och man kan ha med sig telefonen överallt, till och med utomhus), så hade vi kunnat göra verklighet av dina planer. Lussebullar i påsktider?!?! :)

    SvaraRadera