http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

lördag 10 april 2010

Oj,Oj, Oj...

Jag har sagt det förut och säger det igen. Facebook - blä!
Först blir jag mer eller mindre inknuffad i denna märkliga företeelse där kända och okända ska veta vad jag gör, när jag gör det och till och med hur jag gör det.
Sen får jag förklara att jag faktiskt är vän med min hustru sen 20 år och sen förklara för henne varför jag inte medgett vårt förhållande i min profil på Facebook. Jag tyckte inte det var så intressant men i morse när jag för ovanlighetens skull bestämde mig för att logga in på mitt Facebookkonto såg jag bland annat att ett par före detta arbetskamrater och tillika mycket goda vänner, fast i nutid också, skulle träffas för att arbeta lite under dagen. Då kände jag att det kanske trots allt inte var så tokigt med denna facebook. Jag bestämde mig därför att gå Huskorset till mötes och korrigera min profil. Jag är inte den som alltid läser manualer och sånt så jag fyllde bara i att jag var gift med Huskorset och vad jag trodde var hennes födelsedag. Det visade sig att det skulle vara den dag då vi gifte oss...
Att jag kom ihåg hennes födelsedag är i och för sig en prestation, jag vet knappt när min egen födelsedag är men att jag skulle komma ihåg när vi gifte oss är nästan obefintligt. Jag fyllde alltså i år, månad och dag i den fulla förvissningen och faktiskt en del stolthet över att jag komihåg datumet för hennes födelse.
Nu rasar gratulationerna in till vårt bröllop...
Facebook ä inget för mig!
Jag ska i fortsättningen bara smygtitta på vad som andra skriver och vara lika oförstående till vilka hänvisningar som dom gör som jag har varit tidigare.
Nu ska jag åka och handla Falukorv, då vet jag vad jag får!
HH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar