http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

onsdag 14 april 2010

Idag är det vardag igen... och mer dojjor.

...även om det var fredagsmys igår kväll på tisdagen är det inte helg idag utan en helt vanlig onsdag. Eller vanlig och vanlig. Allt skräp rensat för ögonblicket ut ur vedboden för att imorgon köras till tippen. I vedboden ska plats så småningom göras för den nya veden som ligger på gården men innan den laddas in ska den gamla sorteras om, så att vi vet vad som är nytt och gammalt.
Hittade för övrigt högtryckstvätten under allt skräpet i vedboden så den lär väl ha frusit sönder. Typiskt. Ja, jag ska i alla fall prova om den funkar.
Jag har gått sönder mina skor. Denna gången gäller det gympadojjorna. Dom findojjor jag köpte ska jag använda ikväll nar jag ska på Konsum Värmlands föreningsstämma. Det börjar med en buffé sedan är det mötesförhandlingar. Fint ska det va.
Till lunch blir det däremot en helt vanlig stekt Falukorn med stuvade makaroner. Det påminner mig om när min morfar Hjalmar berättade om när han var vallpojke på Derrenäs, utanför Åmål. Han fick gå dit efter järnvägen och när han kom fram till gården hälsade bonden honom välkommen och välkommen till bords, sen sa han:
-Idag Hjalmar är du främmat och därför får du sitta på en fina sidan av bordet. Imorron är du tjänstefolk och då äter du på andra sidan.
Så är det alltså. Fint ena dagen och vanligt andra, Fredagsmys och sen Falukorv.
HH

1 kommentar: