http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

torsdag 15 april 2010

Hela kärran full

Igår rensade vi i vedboden som jag skrev. Hela kärran blev full! I och för sig bra att få bort skräpet men att det var så mycket. Och inte nog med det, det finns säkert en kärra till i tvättstuga och gäststuga. Som det brukar stå i en del annonser: Allt ska bort!
I alla fall tycker Huskorset det. Jag för min del känner en större restriktivitet mot detta att"allt ska bort". Ofta tycker jag att just sånt man slängt är just det man behöver bara några dagar efter det att det förpassats till återvinningen. Just det Återvinningscentralen är en annan fråga. Här hos oss är den öppen tisdag, torsdag och lördag samt under vissa delar av året även måndagar. Detta innebär att det ständigt är kö för att få slänga sina icke önskvärda tidigare använda ägodelar. En annan sak är också att när folk står i kö för att få slänga förvandlas en del till rena rama terroristerna Ilskan bara ökar och så tar dom och tränger sig före i kön eller ännu hellre skiter i att det är en kö. Sånt gör mig så förbannad att jag skulle kunna drämma en gammal pedistal i huvudet på... skit så var jag där också.
Ett, två, tre, fyra... hundratio... tvåhundraelva...
Hur långt ska man behöva räkna för att lugna ner sig?
Näää man ska inte reta upp sig på andra idioter än sig själv. Dom andra kan man inte ändra på.
HH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar