http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

söndag 14 mars 2010

Jag har blivit smittad!

Så är det. Jag har blivit smittad av den som jag ser det allvarligaste sjukdomen. Porrsurfning efter hus, bostad eller vad man nu kan kalla det.
Huskorset har ju gjort detta surfande till en konst som utövas minst en gång per dag. Jag har tyckt att vi bor bra där vi bor och att eventuell flytt bara skulle innebära en massa besvär. Jag vet för att nu när Svärmor beslutat sig för att flytta och vi säljer hennes hus har det varit både styling och fototagning och visning. Det är inte lätt kan jag säga. Även om man förväntar sig att det ska ge lite i retur är frågan om det är värt allt arbete. Jag läste om Fredrik Lindström, han som är domare i På spåret. Han sa att han va naturligt lat och att det hade hjälpt honom att fokusera bättre på det han var intresserad av. Jag känner precis lika dant. Jag fokuserar bara på det jag är intresserad av. Allt annat lägger jag saklöst åt sidan. Till exempel är jag helt ointresserad av att meka med bilen, snickra, måla på huset eller dylika aktiviteter. Jag fokuserar på att laga mat, dricka gott, läsa, skriva och att ha synpunkter, bland annat.
Men nu ska det handla om hur jag blivit smittad.
-Titta här, sa Huskorset, detta är väl en helt fantastisk Skånelänga och se vilket bra pris.
Jag tittade på datorn eftersom jag vet att man ska göra som man blir tillsagd av Huskorset, med vissa undantag.
Det var faktiskt ett ganska prydligt hus och varför inte, Skåne är inte helt fel. Det kan ju bara inte bli lika kallt där som det varit här. Då slipper man ju frusna toaletter och fruset vatten. (Om detta finns att läsa på annan plats under rubriken: Nu frös det igen och SJ, SJ, gamle vän... samt Gomorron och gonatt…)
-Vi kollar med Vännerna i Skåne, dom bor inte så långt bort.
Uppfylld av spänning att kanske komma till ett med milt klimat greppade jag telefonen och ringde till Vännerna i Skåne. Det var han som svarade och lovade att tillsammans med hustru inspektera det tilltänkta objektet för en eventuell flytt.
Han ringde idag och beskrev objektet vilket innebar att det mer eller mindre avskrevs i så att säga sittande telefonlur. Objektet krävde både spikande och målande förutom en bilverkstad som ena granne tätt inpå och en annan granne ännu tätare inpå på andra sidan.
-Jag vill ha öppet och bra utsikt, sa jag.
-Förstår precis, sa han, det var en förutsättning när vi köpet vårt, sen vill man ju ha lite utrymme för hundarna också.
-Hur ä vädret, sa jag.
-Helt underbart, sa han, 5 grader varmt och snödropparna har kommit fram.
-Ja, sa jag, här droppar inte ens snön från taken.
HH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar