http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

torsdag 18 mars 2010

Ack nu är det vinter…

När vi vaknade igår morse var vår svarta bil vit, lika så den lilla guldfärgade. Backen var vit sen tidigare likaså hundgården men nu var de missfärgningar som uppträder i hundgårdar, även de vita i stället för gula…
-Det har snöat inatt, sa jag till Huskorset.
-Va, snö, det ska bli vår då får det inte snöa.
-Jo då, sa jag, det är bara bra. Kommer det nysnö på den gamla blir den gamla liksom porös och bidrar till smältningsprocessen.
-Vi får hoppas det, sa hon, för fortsätter det såhär kommer det att ligga snö kvar till Midsommar.
-Det blir nog vår snart ska du se, sa jag förhoppningsfullt.
Nattens snöande följdes av en dag full av solljus och smältvatten. Hundprommisen gick som en dans och jag lagade två middagsrätter att frysas in och tas fram vid behov. Pepparrotskött och som en bonus när man lagar denna husmanskost får man också en vidunderlig grönsakssoppa. Blir det kött över, blandar men i det och vips blir grönsakssoppan en köttsoppa. Fiffigt eller hur.
Jag misstänker att det blir anledning för Huskorset att smaka av Pepperrotsköttet under helgen för då ska jag möta våren i Skåne.
Det är bestämt nu, så på lördag ställer jag kosan mot Götet till Sus och Örjan. På söndag blir det tidig revelj och resa mot Malmö.
Idag är det tööööööööööö. Snart är den här våren. Jag tar den med från Malmö!!!
HH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar