http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

tisdag 16 mars 2010

Nya dojjor 1!

-44, sa huskorset, du har väl aldrig behövt 44 i skor… Men det syns faktiskt på dig att du blivit tjockare.
Tjockare. Hon sa tjockare, inte lagt på dig eller lagt ut eller något mer försiktigt. Hon drämde till med det tunga artilleriet med en gång. Tjockare… Jag kände mig faktiskt lite förnärmad.
-Du skulle ha fortsatt på den där vägen du var på förra året, när du var hos dietisten. Då gick du ju faktiskt ner några kilon men dom har du hämtat igen med råge nu.
Hon sa några kilon. För att göra mina ansträngningar rättvisa ska det framhållas att vågen visade på ett positivt, alltså ett negativt resultat med hela 9 kilo. Det var då jag bestämde mig för att det gick så bra att jag inte behövde den extra hjälp som den då nyinköpta digitalvågen erbjöd. På den kunde man se minsta lilla förändring i decimaler. Hade man ätit en bulle mindre och ersatt den med en rå morot gavs genast resultat eller om man dristade sig att väga sig efter fullgjord toalett kunde viktminskningen närma sig 0,67 gram!
-Man blir väl inte större om fötterna, sa jag, det är vinterskorna som fått mina fötter att liksom plattas ut.
-Vad du pratar, sa hon, det är klart att även fötterna blir större om man blir tjockare.
Nu var hon där igen, tjockare…
-Jag ska säga dig att jag även innan mina sejourer hos dietisten kunde ha 42 i skor.
-Du, sa hon, 42 har du inte haft de senaste 20 åren. Det var i alla fall bra att du fick tag i skor som passade. Det ser bättre ut än om du skulle ha vinterkängor på utställningen i Malmö eller när vi ska på supé om två veckor. Förresten kanske du ska prova kostymen också. Du kan ju inte gå i T-skirt och jeans på supén. Du skulle nog sticka ut bland alla kostymer och långklänningar.
Jag ställde mig vid fönstret och tittade ut på den snö som inte bara föll i fjol utan aven senare. Jag tänkte på att jag gjort ett nytt hål i livremmen och samlade mod för att testa kostymen, men det ska jag göra när Huskorset inte är hemma. Det var inte bara mina fötter som var tillplattade, jag kände mig också själv tillplattad och behövde tid för återhämtning som man säger.
HH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar