http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

måndag 15 mars 2010

Idag känner jag mig lite bättre…

Har medvetet undvikit att kolla på Hemnet. Jag känner ingen längtan dit. Dagen har jag såhär långt fyllt med hundprommis, matlagning, bakning och inhandling. Jag tror att jag har det hela under kontroll.
Huskorset jobbar ju och då kan jag koncentrera mig på annat än att surfa efter hus. Solen skiner och det är faktiskt snödropp från taken. Tänk vad lite klagomål egentligen kan göra mycket.
Jag tror att vädret hjälper mig att hålla smittan på avstånd. Skulle det trots allt kännas att suget kommer efter hussurfning, har jag en strategi att ta till.
Mina skönaste skor föll isär härom helgen när jag jobbade. Jag rör mig nog för mycket när jag talar inför grupp och detta innebär förmodligen ett alldeles för stort slitage på helt normalt framställda skor. Det finns kanske anledning att undersöka om det finns mer slittåliga varianter för människor som mig.
Nåja, detta är alltså min strategi.
Jag åker in till staden för att söka efter slittåliga men ändå sköna och ”fina” skor. Med fina, menar jag skor som kan bäras både till vardag och fest. För fest ska jag på några helger på raken. Det börjar redan nu till helgen då det visserligen inte blir fest, utan vad jag hoppas en festlig hundutställning i Malmö.
Jag har nämligen bestämt mig för att åka med Sus och Örjan till Malmöuställningen. Huskorset får ta vakten här hemma. Sen löper det på med det ena festliga tillfället efter det andra. När jag ser på mina framtida engagemang får jag nog köpa två par skor.
Detta kommer att ta sin tid, kanske två dagar och då kanske jag är botat från hussurfningen.
Vi får se…
HH (Husets Härskare)

1 kommentar:

  1. Det låter ju strålande med nya skor, då kommer du flyga fram i ringen ;)

    SvaraRadera