http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

torsdag 4 mars 2010

Älgjakt eller jagad av älg

Det är inte bara i de Värmländska skogarna man kan råka ut för äventyr. Igår kom det en rapport från Daffy som bor i Göteborgstrakten.


Hej på er och hoppas allt är bra i vinter Sverige .

Men det förstår jag att det är då jag läser bloggen varje dag . Jättetrevligt . Vill bara berätta om en händelse som inträffade på vår dagliga skogspromenad idag . Vi gick vår vanliga runda i skogen där Daffy kan springa lös då han är jätteduktig och kommer direkt på inkallning så fort jag kallar . Helt plötsligt står det tre älgar framför oss en stor tjur och två stycken kor även de av de större slagen jag sett . Toppen tänker Daffy , vilka stora hundar och rusar fram till dem han springer runt dem , skäller försöker att nosa dem i baken och slå sin tass mot deras ben som han gör när han leker med andra hundar . Alla mina inkallningsförsök är förgäves trots att de tidigare funkat jättebra även när vi möter andra hundar . Helt plötsligt får älgtjuren nog och går till anfall mot Daffy vilken jakt den pågår i säkert över hundra meter Daffy före och älgen efter . Så fort har jag aldrig sett Daffy springa . Ursian Bolt sprintern från jamaica hade inte haft en suck . Till slut stannar älgen och ger upp som tur är och lommar i väg till sin flock. Då kommer Daffy som en raket på inkallningen och verkar väldigt förbryllad över jakten och går i kopplet så lungt så hade han tävlat i lydnad hade han fått högsta poäng.

MVH Peter Eva och sprintern Daffy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar