http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

lördag 13 mars 2010

Hallå!!! Är det någon där???

Jag har ju inte skrivit på så länge så det kanske är så att ni glömt bort Bloggen och gått annorstädes.
Hallå är det nån där?
Jag bara undrar. Det känns lite ensamt.
-Ja jag är här. Så skönt att du tittade in. Jag började känna mig lite desperat.
Hur det är och har varit?
Tja, lite å stå i men ändå inte så mycket. Man blir liksom avtrubbad. Förra helgen var ju Huskorset och Sus i Kartinehom. Sen har veckan gått på och så plötsligt är det lördag. Huskorset har jobbat hela veckan så det har ju varit lugnt. Förutom igår...
-Va disk det är, sa hon.
-Ja, sa jag. Diskmedlet har tagit slut.
-Du får väl köpa nytt då när du är och handlar, sa hon.
-Ja, sa jag, men jag har glömt bort det och man måste ju tänka på miljön och inte åka till affären flera gånger om dagen.
- sa hon, du kan väl skriva upp det på lappen med en gång så glömmer du inte. Vill du ha kaffe.
-Ja tack, sa jag.
-Då får du diska en kopp för det finns inga rena, sa hon.
-Jag tar en gammal sa jag. Jag har ställt undan en kopp som jag vet är min. Jag sköljer bara av den så funkar det.
Hon tittade på mig som om jag kom från en annan planet. Sen drack vi kaffe.
Idag har jag varit och handlat. Bland annat maskindiskmedel så nu går resten av dagen åt till att diska, innan huskorset kommer hem från dagens slit som Webredaktör på Värmlands Folkblad.
När jag har diskar ska jag ta en Wirre och laga mat. Sen ska jag äta på renadiskade tallrikar med rena bestick och dricka ur rena gas. Vilken lyx.
HH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar