http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

tisdag 9 mars 2010

Katrineholm i ett nötskal


I helgen var Susanne och jag i Vingåker på årets första ISF utställning. Med oss hade vi Lynley, Summer och Yaya, Louie fick tyvärr en vagel i ögat och fick stanna hemma hos Örjan. Ulf Peter fick vara hemma hos oss med Korint och Våfflan. Det var roligt att träffa alla "settervänner" efter vinterns ide.
Vår hundvakt Marie har fullt upp med annat denna månad. Vilket grämer min kära make, för han får stanna hemma när vi ska möta våren i Skåne om 14 dagar. Fast egentligen har han sig själv att skylla, han vill inte åka själv. Det har blivit en tradition att åka till Malmöutställning i slutet på mars varje år och få en försmak på vad som kommer, VÅR. Men jag tvivlar att vi får se blommande påskliljor i år.

Tillbaka till den gångna helgen. Aldrig mer jag tänker bo över på hotell eller stugor i Katrineholmstrakten. För två år sedan hade vi bokat stuga på Djulö camping. Väl framme fick vi veta att vi inte fanns inbokade på någon stuga. Nu löste det sig och vi fick en stuga för natten.

I helgen lyxade vi till det och bokade ett hotellrum på Hotell Gillet. Vi hade ringt i förväg och kollat pris, hundar välkomna och rättat till felbokningen. Vi hade fått ett enkelrum och inga hundar på rummet. Nu skulle vi checka in.

- Välkomna sa den eleganta damen i receptionen. Hur många hundar har ni med er?

-Tre svarade vi.

-Då blir det 300 kronor extra, vi tar 100 per hund.

- Nej det har vi inte fått någon upplysningom, hundar medtages för en kostnad av 100 kronor står det på hemsidan och det sa även den vi pratade med i torsdags, sa Susanne och jag.

- Nej 300 vill jag ha förutom rumspriset, förklarade hon lite snorkigt för oss.

Susanne och jag tittade på varandra, funderade om vi skulle åka därifrån och inkvartera oss hos vännen Camilla. Men vi visste att hos Camilla var alla sängplatser upptagna. Vi fick bita i det sura äpplet.

- Okej men vi betalar inte 300 extra. Det står 100 för hundar på er hemsida

- Nu tycker jag nog att ni i frågasätter vår verksamhet, men jag kan ta 200 extra, jag har hundar själv och betalar alltid extra per hund när vi bor på hotell, sa den eleganta damen.

Den eleganta damen fick oss som gäster, men kommer vi aldrig mer att bo där.

Har funderat på att skriva till hotellet att de bör nog ändra sin text på hemsidan. Katrineholms hotellnäring skulle aldrig överleva annat än i Katrineholm, frågan är om de gör det där.

För våra hundar gick det väl så där, inte dåligt och inte jättebra.
Lena

1 kommentar:

  1. Kan inte annat än hålla med, de har inte lärt sig att vara serviceminded. Falsk marknadsföring så det skriker om det på deras hemsida.
    Fy fasen.. aldrig mer Katrineholm.

    SvaraRadera