http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

onsdag 17 mars 2010

Nya dojjor 2!

Ring i klockorna, sjung av glädje, hurra och jubla!
Nej, jag har inte blivit religiös men i går kväll fick jag i uppdrag att ta fram kostym, vit skjorta och slipsar för kontroll.
Allt passade!
Till och med de nya skorna satt som gjutna och gjorde sig utmärkt till den övriga kreationen.
-Fy sjutton va du ser stilig ut, sa Huskorset. När du får på dig fina kläder bär du din kroppshydda med elegans. Jag skulle nästan kunna fria till dig.
Jag sträckte på mig och kände mig nästan som en påfågel med sina vackra stjärtfjädrar utspända. Jag speglade mig och det var inte utan att jag kunde hålla med.
-Så du kan tänka dig att gå på gourmetsupé med mig då, sa jag.
-O ja, kuttrade huskorset.
Hon smög sig intill mig och la armarna om mig under kavajen. Hon tittade mig djupt i ögonen och kysste mig.
Då ringde klockan. Dags att gå upp.
-Redan morgon, sa Huskorset från sin sida av sängen.
-Ja, sa jag, jag hade en sån skön dröm.
-Va bra, sa hon, sätt på kaffe och hämta tidningen så kan du berätta när vi äter frukost.
HH

1 kommentar: