http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

fredag 7 maj 2010

Tomten lever

Om det nu skulle vara någon som missat det så säger jag det igen. Huset som svärmor bodde i ska säljas. Det är Huskorset och jag som äger det så det är inte bara flytten som det handlar om.
Hus ska ju stylas innan dom säljs och det hade vi ju gjort när svärmors möbler var kvar, men nu när hon flyttat måste ju det in nya möbler så det inte ser så tomt ut.
I detta ärende har jag meddelat grannar och vänner. Vi tar alltså emot allt som är gratis.
Därför fick jag ett erbjudande av en granne vars son hade en soffa som inte skulle användas av honom eller hans nära.
Sålunda kopplades kärran till bilen och vi begav oss till en närbelägen ö på vilken grannens son bodde.
När vi lastat på sofforna, för det var faktiskt två, kom sonens dotter hem. Hon var ett väluppfostrat barn, ja barn och barn. Hon tar studenten om några veckor.
Dottern sträckte fram handen och presenterade sig. Jag sa mitt namn och tillade att vi träffats förut.
Hon såg undrande ut, som om hon inte kände igen mig.
-Ja, sa jag, det är ju några år sen, då såg jag inte riktigt likadan ut som nu.
Hon tittade oförstående på mig.
-Ja, det var en jul, sa jag, det var jag som var Tomten.
Inte vet jag men det såg ut som om alla hennes illusioner rycktes undan. Där stod Tomten framför henne i keps, munkjacka och jeans, pålastandes en gammal soffa från hennes garage.
Kanske undrade hon vem som skulle få sofforna i julklapp.
Hon tittade länge efter mig och hennes farmor när vi åkte. Tänk att hennes farmor var kompis med Tomten.
HH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar