http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

torsdag 6 maj 2010

Sommaren är i alla fall på gång...

...det konstaterade jag när jag läste sportbilagan i husorganet Värmlands Folkblad.
På lördag händer det, det som gör att sommaren absolut är i antågande, minusgrader eller ej!
Girot börjar!
Visserligen avgörs de tre första etapperna i Nederländerna. Prologen går som en tempoetapp i Amsterdam, sedan körs de två kommande som så kallade plattetapper, även dessa i Nederländerna.
Man skulle varit ute lite i tid och haft en bra cykel så kunde man hängt med, eller? Det brukar ju inte gå så där vansinnigt fort i början och slutet på de där långa etapploppen som Giro d'Italia.
Du kanske undrar varför jag är så intresserad av Cykelsport. Jo man får sådana underbata upplevelser med cykel. Naturen rusar inte förbi utan man hinner se allt som är intressant. Det är skillnad mot att sitta i en F1 racer eller en Rallybil där allt bara är ett suddigt virrvarr som susar förbi i flera hundra kilometer i timmen. Nä cykel ska det va.
Undrar du hur mycket jag cyklar varje år?
Inte en meter!
Jag tittar på TV som sänder Girot, Touren och Vueltan.
Där sitter jag skönt tillbakalutad i min sköna TV-fåtölj, med en kopp kaffe och en bulle.
Dag efter dag under hela maj månad pågår Girot, sen några veckors återhämtning innan Touren drar igång sen kommer Vueltan.
Äntligen sommar! Sen blir det höst och man kan bara konstatera att det lackar mot Jul!
HH

1 kommentar:

  1. Hmmm "På lördag händer det, det som gör att sommaren absolut är i antågande"
    och jag som trodde det var att ni skulle till sommar staden Skara ;) ni vet "Skara Sommarlandet" ;)

    /Öjje

    SvaraRadera