http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

söndag 16 maj 2010

Ryktet om vår död är betydligt överdrivet!

Folk har mailat och undrat om vi är sjuka eller om vårt äktenskap har upphört. Svaret är :NEJ!
Vi lever, är friska och älskar varandra.
Ja, det vill säga jag, för huskorsets kärlek har satts på prov.
Jag har nämligen köpt en ny mobiltelefon och denna gång valde jag ett nytt märke som rekomenderades av äldsta sonen. En av tvillingarna tyckte jag skulle köpa en iPhone, men därvidlag satte ekononomin vissa gränser. Sus förespråkade Eriksons Aino, som inte fanns på lager. Det blev en Tattoo!
Nu är jag i alla fall i kontakt med omvärlden, även om det understundom inneburit påfrestninngar på vårt äktenskap.
När man köper en ny mobil av dessutom ett nytt märke, ställs världen på ända.
Jag har slitit dag och natt med att få in min adressbok. Härom natten när jag misslyckats med en "app" och i ren frustration skrek: Nej!
Föreslog Huskorset en temporär flytt till Svärmors hus som ju som bekant står tomt för tillfället.
Jag avböjde erbjudandet och lovade att bättra mig och åtminstonde inte försöka att anpassa min telefon nätter igenom. Med detta löfte som intäkt har jag tillbringat nätterna i vår sängkammare. När man inte kan pilla på sin nya telefon måste man pilla med något annat.
Jag har därför löst korsord.
Nu är i alla fall telefonen i fullt bruk, nästan.
Jag har just fått två mail eller så är det mess eller något på Facebook, eller nej det är det inte för den har jag inte aktiverat. Jag förstår mig inte på den. Kalla det ålder, men jag vill uttrycka mig i mer än två korta meningar.
HH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar