http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

tisdag 1 juni 2010

Kaffeverandan är klar!


Jag anade ju att mitt tempo när det gällde att anlägga "Kaffeverandan" inte riktigt föll Huskorset på läppen. Redan förra veckan, innan vi åkte till Skara mumlades det om att verandan skulle färdigställas senast tisdag. Igår på måndagen tog alltså arbetet ny fart då Huskorset iklädde sig rollen som både projekterare och utförare. Skifferplattor provades och förkastades. Till slut inkallades experthjälp.
-Älskling kan du komma hit, hörde jag henne ropa.
Jag hade just börjat plocka ut disken från diskmaskinen när anropet kom.
Som den perfekta make jag är, strosade jag ut på altanen och såg projektet så att säga från ovan. Det fanns "utrymmen" mellan plattorna som skulle tätas på något sätt. Det var alltså för rymligt mellan plattorna och alla skulle de föras samman så att det blev en helhet. Efter en stunds skådande från fågelperspektiv angrep jag uppdraget under Huskorsets ledning. Hon hade nu intagit min plats för att från ovan avgöra vart plattorna skulle läggas. När de två första plattorna kommit på plats satte jag mig för att vila.
-Tack, sa hon, jag tror jag klarar mig nu.
Jag återvände till mina köksbestyr.
Idag på morgonen slutfördes så projektet. Resultatet kan beskådas på bifogade bilder.
Nu väntar jag bara på att bli tillfrågad om en kopp kaffe på vår nya "Kaffealtan", kanske med en bit paj till...
HH
Fortsättning:
Jovisst blev det kaffe och paj!

4 kommentarer:

  1. Så fint det blev!
    Hoppas solen tittar fram när ni ska dricka ert kaffe.
    hälsningar Carin & Tyra

    SvaraRadera
  2. Va fint det blev, dock lite lite stolar om man kommer förbi, eller???
    Kram på er

    SvaraRadera
  3. Blev ju kanon !!! kan se min och Up sitta där och ljuga över en/flera Virre ;)

    /Öjje

    SvaraRadera
  4. Snyggt. Bra jobbat Lena. Bra fikat pappa!

    /Andreas

    SvaraRadera