http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

måndag 14 juni 2010

Plattorna går igen!

Jag har ju på denna plats beskrivit mödorna med att få förmiddagskaffealtanen i skick för att användas.
Huskorset har nu gjort en friserad beskrivning i Värmlands Folkblads "gomorron"-spalt med dagens datum(http://www.vf.se/Kronika/Varmland/Kampen-mot-skifferplattorna-100614.aspx).
Låt mig därför berätta om dagens övningar.
Vi begav oss under eftermiddagen til min födelsestad Åmål för att tillse mina föräldrars grav. Efter detta gjorde vi en prommis med hundarna i Örnässkogen, en skogspark väl värd att besöka. Vi parkerade vår bil vid Kamratgården. Detta är Idrottsföreningen Kamraternas näste. Vid återkomsten till bilen pekade jag på Kamratgården och meddelade att det var därledes mina svällande muskler, som beskrivs i Huskorsets morgonspalt, odlades.
Vid detta påpekande log Huskorset. Ja att påsta att det var ett leende är att betrakta som årets underdrift. Jag vill inte påsta att hom brast ut i ett okontrollerat gapflabb och rullade sig på marken. Nej, Mitt emellan dessa!
Vid hemkomst till Karlstad besökte jag därför en butik vilken för naturprodukter.
I afton vid sänggåendet ska jag smörja mina svällande muskler med jordnötsolja. Bara för att visa hur svällande dom är!
HH

3 kommentarer:

  1. smakar jordnötsolja gott ??
    jordnötssmör är ju ok !

    /Öjje

    SvaraRadera
  2. Men är inte du nötallergiker Öjje???

    SvaraRadera
  3. joooo ;) men jordnöten är baljkapslar om man skall vara korrekt. och nötallergiker behöver inte vara allergisk mot "jordnötter"

    ;) Öjje

    SvaraRadera