http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

torsdag 24 juni 2010

I väntan på Midsommarafton

-Va, är du på väg till bolaget idag, sa Sus på sin klingande Göteborgska när jag ringde henne från bilen idag på eftermiddagen. I morse sa dom på radion att det var köer som väntade utanför när dom skulle öppna.
-Jaså, sa jag, jag får väl försöka att ha tålamod då om det är långa köer till kassan.
Hennes skratt låg inte i närheten av ett leende inte ens ljusår i närheten av ett fniss, om ni förstår vad jag menar. Det var snarare ett uttryck för ett hysterisk skratt som bottnade i vetskapen om att om det är något som jag inte besitter så är det tålamod.
-Ja,ja, sa jag, skratta du men är det för mycket folk får Midsommargästerna hålla tillgodo med vad huset bjuder.
-Jasså, sa hon, och vad kan det vara?
-Det blir Bols Blåa Curaco som snaps alternativt Schwartzer Häger (en sorts sprit jag förärades för ett par år sedan av Tyska vänner), sen får det bli vatten eller folköl som måltidsdryck.
-Hummm, sa hon, det är synd vi ska till Danmark på Världsutställningen för detta Midsommarfirande hade jag gärna velat vara med om.
Jag tackade för hennes tro på mig och vi avslutade samtalet.
När jag kom fram till köpcentrat fanns endast ett fåtal parkeringar att uppbringa så Sus farhågor såg ut att besannas. Jag stegade in på Systembolaget och fann att köerna inte var speciellt långa. Efter fem minuter hade jag både plockat till mig det Huskorset skrivit upp på inköpslistan och betalat detsamma.
Sedan gjorde jag en raid genom matbutiken och allt som allt tog det 45 minuter.
Tillbaka i bilen ringde jag upp Sus för att påpeka att hennes farhågor kommit på skam.
-Vilken tur för dina gäster, sa hon.
-Javisst sa jag.
Sen blev jag tyst för bensinmätaren lyste som i neon: TOM TANK, TOM TANK!
Jag tyckte att bilen hackade till och svetten bröt ut i pannan. Skulle jag bli stående med soppatorsk också, när det gick så bra med allt annat bränsle?
Jag klarade mig till macken och hem också för den skull.
Nu väntar jag på huskorset som fått jobba över.
Det ser ut att bli midsommar i år också!
HH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar