http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

onsdag 1 augusti 2012

Ett Hundliv (4)

…forts


Sonen är språklärare men även musiker och artist. (Det där lät som en Taube låt…) Trots denna humanistiska läggning, som han för övrigt ärvt från sin far, är han inte oäven när det gäller hantverksmässiga arbeten.
Sonen upprättade med relativ säkerhet en ”nödvändighetslista”, som han sa.
-Du förstår att det är bättre att ta det vi behöver lite pö om pö, sa han.
Lastningen av tum hit och dit tillsammans med ”Färdig betong” och sedan skruvar i osannolika dimensioner.
-Dom är franska, sa han.
Jag såg enbart förvirrad ut och accepterade vilket land dom än kom från bara dom gjorde den nytta som behövdes.

Väl hemkomna lossades lasten och sonen tog kommando.
-Håll här, sa han och gav mig ett snöre.
Den andra snörändan fäste han raskt vid huset sedan gjordes manövern om på en annan sida av huset och vips hade han räknat ut något…
-Här ska vi sätta en plint, sa han, så markerade han platsen och gjorde samma operation ett par gånger till.

Som sagt, de estetiska förmågor han ärvt av sin far, var han fått de praktiska från vet jag inte, möjligen också från sin far eftersom han inte har några kvar.

-Om du fixar lite vatten, sa han så ska jag gräva en grop.
Gräva en grop, det skulle jag aldrig komma på tanken att göra åt någon annan…

Forts. följer…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar