http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

onsdag 19 september 2012

Ett Hundliv – i husbil del 3

…forts



-Det var denna som jag först tänkte på, sa Huskorset, helt lagom för oss. Titta på garaget!

Jag snodde runt och tittade på ett icke oansenligt hus i den bortre ändan av inhägnaden i vilka ett större antal husbilar fanns uppställda för beskådande.
-Ja det är verkligen maffigt, sa jag, man får in hur mycket som helst.
-Javisst, sa huskorset, både det ena och andra. Nu går vi in och kollar.

Insidan var lika fin som utsidan och jag kommenderades upp i den bakre sovdelen.
-Måste man använda stege för att komma i säng, sa jag.
-Javisst, sa Huskorset, inga problem du vänjer dig. Ligger du bra?
-Jovars, sa jag, inte så illa men… kanske inte som hemma…
-Tror jag det, sa Huskorset, det ska ju till sköna kuddar och täcken å sånt vetja.
Hon klättrade vigt upp för stegen och svingade sig över mig och lade sig vid min sida.
-Mysigt, eller hur?
-Jo, sa jag och drog lite på svaret.
-Klättra ner nu så provar vi hur det är att sitta vid köksbordet.
Vi satt båda bredvid varandra och huskorset beskrev ivrigt hur mysigt det skulle vara att sitta och äta frukost, middag och kanske lite fredags mys.

-Nu kollar vi alkoven, sa hon.
-Va, sa jag.
-Alkoven, sa hon.
Jag tittade mig omkring tills hon pekade på en hylla ovanför förarplatsen. Hon drog vant ner en stege och kommenderade mig på ännu en klättring.
-Nädu, sa jag, dit klättrar jag min själ inte. Det räcker med att jag ligger på ett ställe.

Hon insåg att skulle alkoven provas fick det bli av henne själv.

När alkoven godkänts bestämdes att vi skulle göra en provtur. Även denna föll Huskorset på läppen och så var det åter dags att okulärbesiktiga husbilen.
-Nä nu ska vi kolla garaget ordentligt, sa hon.
Jag vände på klacken och började så långsamt att strosa mot byggnaden i änden på inhängnaden.-Vart ska du, sa hon
-Till garaget, sa jag.
-Här, sa hon, och gav mig ett ögonkast som överseende slätade ut mitt misstag. Garaget är här i den bakre delen av bilen, det är alltså bagageutrymmet men på husbilar kallas det garage.

Jag kände att rodnade smög sig fram men sa:
-Ja det är verkligen ett jättegarage…

Fortsättning följer nästa onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar