http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

fredag 8 oktober 2010

3 mål på fem minuter

Hundarna var mer än vanligt dragiga när jag släpades nerför vägen mot grannens hus. Han stod på gården med krattan i hand och såg riktigt deppig ut.
-Hur är det fatt, flåsade jag när jag fått stopp på vilddjuren.
-3 mål på fem minuter mot Brynäs å sen 4-1 igår mot HV, sa han.
-Ja det är ju riktigt bra, sa jag.
-Dä va inte FBK som gjorde 3 mål på fem minuter dä va Brynäs, sen vann di igår mä 4-1 igår.
-Jasså, jaha, sa jag, men är inte det bra.
-Jo men dä inga stabilitet. Dä måste va nåt som inte står rätt te i kaffebörken.
-Hur menar du, sa jag.
-Jo förre åre så trodde ja nog att dä var som en engångsföreteelse, men nu börjer dä å se lika dannt ut igänn.
-Ja men, sa jag, det har väl hänt förut att FBK inte varit sådär lysande på försäsongen och sen har det blivit lyckat ändå i slutet. Om jag inte kommer ihåg fel så blev dom Svenska mästare efter en urusel höstsäsong, sen på våren tog dom placering efter placering.
-Jo dä dä nog sant, sa han , men dä ä annorlunda nu. Dä ä liksom inte bara nu i höst. Förre åre så sa di att truppen va för tunn. I år sa di att di hade en trupp som skulle slåss om gulde. Då kan tränera inte stå i TV å säge att lage inte höller ihop, att di inte ställer öpp för varann. Dä ä väl hans sak å se te att di speler för lage allihopa? Nä, ja vill inte va dänn som kraxer som en olyckskörp, men om di nu har fått alle di spelera som di velle ha då måste fele sitte nön annan stanns.
Han krattade lite bland löven och vände sig bort och jag gick vidare.
HH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar