http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

lördag 21 augusti 2010

Köttbullens dag

Idag firar vi Köttbullens dag!
Ja, ja det är inte mig som avses så alla dåliga skämt betackar jag mig för. Nä detta är faktiskt seriöst. För några år sedan lades slakteriet i Kil ner. Lokalerna stod tomma tills Konsum Värmland beslutade att starta en del produktion i de gamla lokalerna. Det var då det blev produktion av Köttbullar i Kil. Ett Kommunalråd i kommunen utropade i rena euforin den 23 augusti till KÖTTBULLENS DAG.
Så är det. För att det ska kunna göras lite aktiviteter kring denna ödesmättade dag har den fått flytta på sig till närmaste lördag och det blir då idag.
Som den föreningsmänniska jag är, har jag också ett finger med i Konsums Butiksråd här på hemorten. Vi har därför idag ett storslaget firande av Köttbullens dag genom att bjuda kunder i butiken på, ja just det, Köttbullar.
Efter ett antal timmar med utbjudande av färdiglagade köttbullar tänker jag åka hem och grilla. Oavsett väder! Men till dess firar vi alltså Köttbullens dag.
HH

1 kommentar:

  1. grilla köttbullar ???? !!!! ja det kanse är något det... hur marinerar man dem ?? i brunsås kanse...

    /Öjje

    SvaraRadera