http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

söndag 13 februari 2011

Mage som mage

-Vilken fin mage du har, sa Huskorset.
Uttalandet som sådant var ovanligt.
-Tack, sa jag.
-Nu var det inte dig jag menade, sa Huskorset. Jag menar valpen.
Jag muttrade ett ”Jasså”, till svar från min relativt bekväma position i vardagsrumssoffan. Vi köpte en ny soffa till jul. Den gamla var så att säga utsliten av alla hundar som liksom jag använt den för en kort ”lur”.
-Titta, sa Huskorset, är hon inte alldeles underbar.
-Jo sa jag.
Vi har en valpkull nu bestående av 7 tikar och en pojke. En tik har flyttat, Kolan, döpte hennes ägare henne till. Det stolta kennelnamnet är East Meadows Keep the TM Going On.
Nu var det alltså dags för tik nummer två att flytta till sitt nya hem. Hon ska heta Farin som tilltalsnamn men heter egentligen East Meadows Keep An Eye On Me.
Huskorset undrade uppfodrande om jag inte skulle stiga upp snart för valpköparna var på väg.
-Jovisst, sa jag, om du säger att du tycker att min mage är fin…
-Du har en fin mage, sa hon och vände sig bort och mumlade något som lät som, men stor…

1 kommentar:

  1. Hahaha, du är för rolig!
    Hoppas alla valparna får toppen hem och att man får se dom på lite utställningar. De 2 som redan åkt vet jag ju att man får se!

    SvaraRadera