http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

söndag 27 februari 2011

En trevlig helg i Göteborg

Att åka tåg är faktiskt inte alls dumt. Med vissa reservationer. Vad folk nyser och hostar i trånga kupéer. Jag har inte bacillskräck, snarare tvärtom. Men att sitta i en varm och trång tågvagn där folk hostar och nyser runt omkring, då kändes det som om bacillerna bara hoppade på mig.
Tåget kom varje fall fram i tid till Göteborg och peppar, peppar, jag känner mig fullt frisk.
Anledningen till Göteborgsbesökets var att jag hade blivit inbjuden av Västsvenska Fågelhundsklubben till att döma deras inofficiella utställning i Sätila. Min första tanke när jag blev tillfrågad var: ridhus = svinkallt.

Nu var ju temperaturen med oss denna helg och i Göteborg var det barmark, nästan, så jag tänkte stanna och inte åka hem till all snö igen.
Ridhuset där utställningen var får "excellent", "very good" välstädat golv, "good" storlek, och jag frös inte på hela dagen.
Många vackra hundar, valpar, vuxna och veteraner äntrade ringen under dagen. Det är alltid lika roligt att döma olika raser. Även om dagen blir lång och huvudet känns tungt efter en dags bedömning.

En stor eloge till Västsvenska Fågelhundsklubben för en bra arrangerad utställning.
Väl hemma i Värmland igen bjöd maken på söndagsstek med ett gott vin till. Sen ringde telefonen och jag blev tillfrågad att döma Filipstads Brukshundklubbs inofficiella utställning den 6 juni.
En trevlig avslutning på en trevlig helg.

BIS-finalen för valpar dömde jag tillsammans med Irene Hjeltman-Vinnhed ( på bilden, till vänster, också Marina Bengtsson ordförande i Västsvenska Fågelhundsklubben).


Foto: Örjan Magnusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar