http://www.kenneleastmeadows.se/
Ulf-Peter Peterson och Lena Fosselius-Peterson
+46 (0) 553 41541
Susanne Legneskog
+46 (0) 706-97 45 08

onsdag 30 december 2009

Kylan har slått till!

Som härskare i huset följer både trevliga och mindre trevliga åtaganden. Ja, det handlar ju inte bara om otrevliga, ibland kan dom vara av det mer tidskrävande slaget och kännas onödiga. Det är just ett sådant åtagande som jag fördrivit dagen med. Kära svärmor bor ett par hundra meter från oss i ett hus som vi äger. När termometern imorse visade på -23 var det inte bara hundar och människor som frös. Svärmors vatten frös också. Man klarar sig bara inte utan vatten... Vi anlitade därför den lokala rörmokaren, som nästan alltid ställer upp även om hans tid kan vara knapp. Så de senaste 5 timmarna har ägnats åt att tina upp svärmors vatten. Det visade sig att värmekabeln var ur funktion så med lite tur hittar rörmokaren en kabel tills imorgon. För ögonblicket funkar vattnet och innetempen hos svärmor ligger på +21 så hon klarar sig.
Själv ska jag nu viga min tid åt kulinariska åtagenden. Sus och Örjan har varit och handlat och jag ska nu göra UP:s välrenomerade kycklingklubbor som vi så småningom ska intaga och skölja ner med ett gott glas vin. Sen blir det väl till att bli förbannad när FBK får stryk av HV. I detta ärende återkommer jag. Nu blir det matlagning innan vi kommer att svälta ihjäl!
HH (Husets Härskare)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar